دسته‌بندی نشده

سئو چیست ؟ سئو به زبان خیلی ساده

سئو راهکار و دستورالعملی است که با استفاده از آن می توان بدون روش های غیر طبیعی، یک سایت را با کلمات کلیدی خاص در نتایج طبیعی جستجو کاربر در رتبه اول صفحات گوگل نشان داد. این راهکار رتبه و بازدید سایت را بالا آورده، سایت و محتوای داخل آن را نیز قوی و بهینه می کند. سئو با بهینه سازی سایت برای موتور های جستجو (گوگل) با هدف ارتقا رتبه سایت در گوگل معرفی می شود.

اهمیت سئو آنجایی مشخص می شود که سایتی در رتبه اول گوگل قرار دارد، معمولا بالاترین بازدید را به خود اختصاص می دهد. اما این رتبه چرا باید برای ما اهمیت داشته باشد؟ به عنوان مثال، هنگامی که شما عرضه کننده محصولی باشید یا برای ارتقا کار خود می خواهید تبلیغاتی را انجام دهید. در این صورت رتبه سایت برای شما اهمیت پیدا می کند؛ چرا که بازدید بیشتر به معنای مشتری بیشتر برای کسب کار شما و در نتیجه درآمد بالاتری است.

همچنین در زمینه تبلیغات هرچه بازدید تبلیغ شما بیشتر باشد، کسب و کار شما بیشتر دیده می شود. سئو می تواند جستجو هر چیزی را در برگیرد؛ اینکه کاربر چه چیزی را چگونه جستجو می کند از اهمیت بالایی در زمینه سئو برخوردار است. زیرا تمامی رقبا به اندازه یک کلیک روی سایت با هم فاصله دارند. یک سئوکار باید کلماتی( کلمات کلیدی) که یک کاربر، بیشتر آن را جستجو می کند را بداند تا بتواند سایت را به بهترین شکل بهینه سازی (سئو) کند.

تاریخچه سئو

در ابتدا به پیدایش سئو و تاریخچه آن نگاهی می اندازیم. سئو در زمانی که موتور های جستجو (گوگل) پدید آمد، جای خود را در میان آنها پیدا کرد. سئو به دهه 1990 میلادی، زمانی که موتور های جستجو Yahoo، Alta Vista و … توسط بزرگ ترین مدیران سایت بوجود آمد، برمی گردد. پس از گذشت زمان و با پیشرفت اینترنت و ایجاد کسب و کار های جدید، موتور های جستجو نیز پیشرفت کرده و خود را با این نوآوری تطبیق دادند.

اما تحول هنگامی آغاز شد که موتور های جستجو توسعه و پیشرفت قابل توجهی داشتند. این مورد، طراحان سایت را مجبور کرد تا بهینه سازی (سئو) را در سایت خود افزایش دهند. با گذشت زمان و با پیچیده تر شدن الگوریتم های موتور های جستجو، طراحان سایت را مجبور به پخش کلمات کلیدی در مطالب سایت کرد تا با استفاده از تکنیک هایی که برای موتور های جستجو قابل فهم است، به دیده شدن محتویات سایت کمکی کرده باشد.

در سال 2004 میلادی موتور های جستجو برای جلوگیری از لینک های تقلبی،  الگوریتم های جدیدی را توسعه دادند، که این الگوریتم ها باید توسط متخصصین سئو بررسی شوند. آنها این بررسی ها را در مقالات مختلفی بیان کردند. در حقیقت همه ی آنها تنها تجربیات خود را در اختیار کاربران قرار دادند.

در حال حاضر نیز این متخصصین برای پیدا کردن تاثرپذیری بیشتر در موتور های جستجو همواره در حال تلاش هستند، تا بتوانند رتبه ی سایت خود را با بهینه سازی در گوگل بالا بیاورند.

چه زمانی باید از سئو استفاده کنیم؟

هنگامی که می خواهیم محصولی را به مشتریان معرفی کنیم و نیاز به تبلیغات اثر گذار داریم، احتیاجی به هزینه های سر سام آور برای تبلیغ محصول بر روی بیل برد های کنار اتوبان ها نیست؛ یا نیازی به استخدام بازاریاب برای معرفی محصول و خدمات نداریم. بهترین و آسان ترین راه که می توانیم به شما معرفی کنیم طراحی یک سایت مربوط به محصولات و خدمات شماست. فعالیت در برنامه های مجازی و تبلیغات در سایت ها نیز نکته قابل توجهی در این موضوع است.

می توانیم در سایتی که طراحی کردیم محصولات و خدماتمان را معرفی کنیم، اما تنها طراحی سایت برای معرفی محصول نمی تواند برای ما کافی باشد. در اینجا دو نکته حائز اهمیت است، یکی تبلیغات در سایت ها که هزینه ی بالایی را برای ما در بر خواهد داشت و دوم بهینه سازی یا سئو سایت است که نسبت به تبلیغات، از هزینه کمتری بر خوردار است. اما بالا رفتن بازدید سایت را تضمین می کند.

در این قسمت از مقاله آموزش سئو چیست؟، متوجه اهمیت سئو در کسب و کارمان نیز می شویم. با سئو می توانیم سایتمان را به رتبه اول گوگل بیاوریم که این مورد باعث می شود بازدهی سایتمان چند برابر شود. درنتیجه به راحتی و با صرف هزینه کمتری محصولاتمان را معرفی کرده و به سود دهی برسیم. در این قسمت از مقاله اهمیت سئو و زمان استفاده آن را بیان کردیم.

سئو در بازاریابی چه تاثیری دارد؟

سئو یک روش برای بیشتر دیده شدن سایت یک کسب و کار در اینترنت است. در حال حاضر موتور جستجوگر گوگل بیشترین جستجو را به خود اختصاص داده است. به طوری که طبق آخرین آمار در روز به زبان فارسی ۱۲ میلیون جستجو انجام می شود.

با توجه به این تعداد جستجو، شما اگر بر روی سئو سایتتان سرمایه گذاری کنید حتما در آینده ی نزدیک به موفقیت چشم گیری مواجه خواهید شد.

سئو همان چیزی است که همه ی صاحبان مشاغل دنبالش هستند. سئو ترکیبی از شناخت، عمل ، زمان بندی و تلاش زیاد است که در فضای اینترنت انجام می شود تا یک وب سایت بتواند با کلمات کلیدی اش در صفحه اول گوگل دیده شود.

با توجه به توضیحات داده شده در میابید که سئو یکی از مهمترین ابزارهای بازاریابی برای جذب مشتری بیشتر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *